Vamaaaaaaaaaa

Vama.Love.Vama.Love

Pur si simplu: ador Vama! Si Vama Veche si Vama. Sunt absolutamente ‘genialos’…

Cel putin acum, ascult numai Vama 2012. 12 piese care-mi plac cel mai mult din 14. Nici n-am cum sa aleg o melodie preferata din cele 12. Sunt toate de suflet si imi plac unele mai mult cand, normal, am si starea pentru ele. Versurile sunt epice, curg pe instrumental ca … clar n-am inspiratie. Sunt minunate, punct. Normal, Vama nu e pentru toti. Asta e stiut de oricine si de mine. Am intalnit multi care nu plac genu, vocea sau habar n-am ce. Pentru astia ca mine, noul album a fost ca o gura de aer de inceput de vara(am exagerat cu ‘de’) .

Piesa asta e atat de sensibila.. Imi trezeste fiori imediat ce-i dau play. Ma fascineaza cuvantul ‘carusel’, poate face referire la atatea lucruri.. N-am sa aberez aici, in cuvinte pompoase pentru ca m-ar lua somnu. Oricum, nu sunt orice versuri aruncate pe un beat. Sunt atat de FRAGILE! Da, cred ca asta este cuvantul. E genul ala de melodie care l-ai asculta dupa o zi obositoare sau o zi ploioasa. Atmosfera aia de liniste profunda si doar muzica sa-ti gadile pielea. Sa simti piesa.. asta am apreciat cel mai mult la Vama. Mi-e imposibil sa nu raman cu o anumita stare dupa ce ascult o melodie de-a lor. Si pentru cei care si-au pierdut tatal, piesa asta e blana.

Asta e prima melodie care am ascultat-o de pe albumul lor nou 2012. Mi-a placut la nebunie. Am ascultat-o vreo 2 saptamani zilnic. Varmiu mi-a ‘luminat’ in fata. Cred ca de la el am luat placerea asta din nou pentru Vama/Vama Veche. Melodia asta, cum mi-a spus si Mirela, nu are un mesaj clar. Chiar Tudor Chirila zice: si cant un cantec fara vreun rost adanc. E o ironie, dar chiar transmite ceva de iubire, cautare, regasire, implinire. Am mai pus melodia asta pe blog, o pun din nou!

E imposibil sa traiesti in Romania si sa nu stii melodia asta. Traiesti degeaba daca acum o auzi pentru prima data. Esti paralel cu muzica, planeta etc. In fine, nu-mi plac catalogarile. Ti-o fac eu cunoscuta acum 🙂 Nu cred ca are vreun rost sa comentez ceva despre ea. Da-i play si spor la visat.. amintit, reamintit..

E atat de mult adevar in melodia asta. ‘Suntem prea egoisti sa ne unim in vreun fel/Principiul nostru: fiecare pentru el’. N-ai cum sa nu dai dreptate frazei de dinainte. Imi place atat de mult ritmu care e cand zice : ‘Eu n-am nimic aici/Adio tata!’ si ‘Eu am o viata in fata’. Of..m-am apucat de extras versurile din melodie. Chiar nu ma pot abtine, sunt prea bune!! Nu incep sa comentez de politica, cu totii stim in ce hal e Romania, de ma amuza fiecare emisiune si toti luam politicienii si pe oricine in ras. Nu e nimic serios la televizor, asta e de cand HAU stiut. Daca Romania nu-si revine si eu nu-mi gasesc locul pe aici, clar nu raman sa ma plang prin piata. ‘Eu nu am tara, o declar pierduta.’

Melodia asta e atat de dulce. De primavara mai mult. Frunze, copaci, vis de lemn, furnici. ‘Iubito pune masa..lumina lunii sa ne spele bland.’ E perfecta pentru o eliberare de frustrarea si poluarea din oras. O urcare pe un munte sau intr-o padure cat mai curata si mirosind a verdeata. Da, cred/sper ca mai exista asa ceva. Eu am ramas la frustrarile mele, doar visez. ‘Padurea imi e casa acum, invat sa imi fac drum.’ siiiii ‘Iubire este cand asculti furnicile cum plang.’…’Intr-un covor de frunze, am sa-mi ingrop ramasitele.’ adanc.

Melodie sugestiva si romantica. ‘Somnoroasa, am facut eu ceai.’ Cine n-ar vrea un iubit ca asta? rasfat, dragalasenie si simplitate. O melodie care trezeste multe amintiri, impresii, dorinte. ‘Inca un minut, sa ne cuibarim.’ E geniala sa o asculti langa persoana iubita dimineata sau sa plangi ca esti singur cu ceasca de ceai. Dar sa fim seriosi, daca ai asculta melodia asta intr-o dimineata cel putin eu as adormi instantaneu pana s-ar termina. E atat de calma si simpla. ‘Si paralizez la gandul ca as fi putut sa nu te am. O Doamne! As vrea sa-nvat sa daruiesc la fel de mult cat te iubesc. O Doamne.. cat te iubesc.’    ‘Zambesc ca prostu’ si eu zambesc cand ascult melodia asta.

Absolut superba! Atatea comparatii si metafore, imagini artistice si tot ce e mai frumos, aici e!!! ‘Si trupul ei,atarna cald’ Ce poate fi mai frumos decat sa iubesti sa fi iubit? Nimic. Melodie de despartire, ce-i drept. Imi plac partile ei dinamice. Ma atrag la nebunie. Ce imagine din basme: ‘Am mers zi si noapte, cu iubirea in brate fara vreo slujba. Am ingropat-o. N-o s-o gasesti!!!’ Foarte multa imbarbatare, incurajari : eu nu pot si nu vreau sa mor din iubire. Imi place foarte, foarte mult. ‘Vei mai iubiiiiiiiiiii’

Mentalitatea lor e clar de invidiat. Atata faima, tot felu de secte si influente, dar ei raman sa ma imbete cu melodii de poveste. Ma fac sa continui sa iubesc frumosul, nu comercialul. Cine n-ar da totul pe un vis care devine realitate? Fericire absoluta pentru cateva minute/secunde. Cine nu si-ar dori? Ramane doar un vis dar ‘un vis care sa-mi dea libertate’. Cand ascult melodiile lor chiar pot sa zic si ca zbor. Atata incredere in necunoscut si in lucrurile marunte capat. Parca as putea muta Luna mai incolo.

Si ca ziceam vorbeam de ‘astrologie’. Sa comentez si putin Soarele, steaua mea preferata. Din nou, cum v-am obisnuit. O melodie plina de vraja si fum. Are multe coordonate geografice, asta o face altfel. ‘Inca mai am o viata de trait, o piesa de jucat.’ Cu totii suntem actori in propriul nostru cadru, propria noastra poveste. Fie ca stim, fie ca nu, asta e clar. Nu toti cerceteaza asta, nu toti iubim arta si poezia. Unele lucruri se simt si atat.

Pot sa zic ca o ador! Nu exagerez. Nu ma pot abtine, dansez cand o aud. Am pus-o cand mergeam pe strada si parca m-a incarcat cu energie. Bine ca sunt pe langa oameni de aceeasi nebunie sau chiar mai multa. Am inceput sa dansez si sa cant ca nebuna. Cui ii mai pasa ca se uita lumea la tine? Mereu am avut temeri de genu. ‘Danseaza ca sa-ti amintesti ca ai o viata!!’ ‘Dansez ca sa-mi amintesc ca sunt in viata si traiesc!’ claaaaaaar melodie buna de petrecere. E imposibil sa nu misti putin capu’ sau sa bati ritmu din picior cand o asculti. E superba! Sa dansezeee/ Sa visezee Oooo o! ‘Cand nu mai sunt cuvinte ca sa spui ce simti….’ :)!

Ador cum incepe, ador pianul. Mereu mi-a placut. Melodia asta are cateva parti din Metallica. E foarte antrenanta si chiar ma face sa ma simt singura pe planeta. Ceea ce e bine! Ma duce cu gandul : oare ce lucruri am facut eu, ca sa fiu ultimul om? Poate n-am mai returnat o carte la biblioteca, deci am fost ultimul om care a imprumutat-o. Nu prea mai intereseaza la ce am fost ultimul om, ci la ce sunt primul om. Dar si ‘ultimul om’ suna bine. Daca era titlul ‘primul om’ clar isi schimba cu totul mesajul. ‘Nu pot s-apar distrus/In fata Celui de Sus’

Chiar ma amuz cand ma gandesc cum tipam cu versurile astea pe limba, cand mergeam pe bulevard. Le stiu pe de rost. Paream ca ‘ultimul om’ dar m-am amuzat teribil. ‘Oricineeee ma vaaaa atiiiiiiiinge se va contamiiiiina’ Clar melodia asta se invarte in jurul cuvantului ‘iubire’ care e spus de cel putin 10 ori. Ar fi prea tare sa fie o epidemie de iubire, candva. E mai multa ura decat iubire pe planeta asta. Oamenii ar trebui condamnati la iubire si chiar mi-ar place sa declansez o epidemie de iubire. La cata energie am cand iubesc, nu mi-e foarte greu. Doar omul trebuie sa fie si el interesat.

Cam atat a fost si lista mea Vama 2012. Am comentat putin la fiecare, mi-a luat cam o ora jumate cred. Nu mai stiu la cat m-am apucat. Mi-era dor sa scriu ceva aici. Chiar voi incepe maine alt articol despre tenis, m-am reintors la el, oarecum. Cred ca e cel mai lung post, dar a meritat. Chiar ma astept sa fie multi fluturasi colorati pe blog acum, ca am pus clipul cu imaginea noului album la fiecare melodie. Imi place cum se vede!

Vama, forever in my heart!

Lasă un răspuns

