Trup bolnav

Am facut si eu o postare cu ocazia zilei de 8 martie… Sa ne traiasca mamele, doamnele si domnisoarele tuturor!

O sa incep cu urari pentru mai bine, pentru sanatate, pentru fericire si pentru cat mai multi ani langa cine doriti voi…

In postarea aceasta n-am sa vorbesc despre mama…cum ar fi normal. Mama mea e cea mai tare, cea mai frumoasa, cea mai buna, normal. Ii doresc mai multi ani de viata decat imi doresc mie. Am o sa vorbesc despre diriga mea care e grav bolnava… Are o boala necrutatoare si chiar azi cand toate femeile se bucura de cadouri, de surprize si de primavara, ea e sceptica cand se gandeste 8 martie de la anu….. Nu cred ca exista o diriginta mai dedicata cum a fost a noastra… Ea ne-a luat pe fiecare in parte si ne-a ascultat, ne-a cunoscut, ne-a investigat, ne-a sfatuit, ne-a aparat. Si e o femeie foarte pozitiva care zicea ca cel putin 5 imbratisari pe zi, ne fac sa devenim niste oameni mai buni. La ultimele ore de dirigentie, inainte sa se retraga, ne aducea carti sa citim. Nici nu ne-am dat seama ca e bolnava, vreo secunda. Sufletul ii era sanatos.

Nu am inceput nici eu ziua de astazi prea fericita.. Trebuia sa mergem la cateva biserici cu o profa sa ne rugam pentru diriginta noastra. Si m-am trezit cam tarziu…si am plecat in graba si in tristete. E frumos sa vizitezi manastiri, biserici, dar nu din orasu tau si sa te rogi pentru o persoana bolnava. E o stare super naspa. Oricum, eu merg la biserica numai de Paste si de Craciun. Nu sunt o persoana prea credincioasa si nu stiu in ce sa cred sau in ce cred in momentul asta. Am mers pentru diriginta, pentru ca intr-o asemenea situatie e bine sa incerci de toate…sa nu regreti dupa. Bisericute frumoase in Ploiesti. Erau destul de pline si oameni draguti. Am fost la 3 biserici. La ultima biserica, am fost singuri fara profesoara care ne-a mobilizat. Era usa inchisa la biserica si cand am deschis-o a sunat alarma. M-am simtit ca un infractor si la fel si ceilalti. Din ce-mi povesteau mie parintii, usa la biserica trebuie sa fie mereu deschisa. Dar cine naiba mai tine cont de astea??? Totul e pentru bani. Cum s-a dovedit si la biserica asta. Biserica era fara credinciosi si fara preot. Canta doar o femeie singura si asta facea sa fie destul de straniu. Femeia care statea la lumanari ne-a zis clar:

-Trebuie sa puneti bani in biletul de acatist, ca altfel nu se ia in considerare.

Deci in religia asta sunt mai multe obiceiuri?? La a doua biserica care am vizitat-o, cand i-am dat preotului acastistul, spre deosebire de biserica asta, a treia, unde le-am lasat pe o masa, el ne-a zis frumos: Nu puneti bani in bilet. De ce se exploateaza pana si religia? Nu mai zic de alarma aia, care tiuia mereu cand intram sau ieseam din biserica, cred ca aveau si camere de filmat si femeia care vindea lumanari mai verifica si camerele de supraveghere. Ce ne mai mira in lumea asta? Pe mine nu mai ma mira nimic, doar ma fac sa ma indepartez. O colega a ramas sa scrie ultima acastistul si noi am iesit afara sa o asteptam. Cand a iesit ne-a zis:

-Femeia de la lumanari o sa arunce acastistele.

-De ce??

-Pentru ca n-ati pus suficienti bani.

De parca nu puteam sa punem o gramada de bani si sa ia banii si tot sa le arunce. In fine, hartia lor, pasta lor din pix.

A, si inca ceva. Profesoara ne-a pus sa pupam toate icoanele. Cred ca devin doar crestina, fara ortodox. E o mare prostie. La prima biserica toate se ingramadeau acolo sa pupe tot ce era atarnat prin biserica. Eu si un coleg stateam in afara ‘cardului’. Ma uit la el si zic brusc:

-Tampit!

-Da!

Profesoara crede multe chestii religioase. Ne-a propus sa ne rugam in fiecare zi la 10 seara, pana isi revine diriga. Ea spune ca daca se roaga mai multe suflete pentru acelasi lucru, chiar se indeplineste. Eu nu stiu cine ii baga ei toate astea in cap. Eu imi doresc sa se faca bine. Avem nevoie de un zambet larg martea intre orele 4 si 6 si miercurea intre 4 si 5. Si in rest, normal!

Bucurati-va ca sunteti sanatoase!

tumblr_lrj7gbAhHX1qltrhoo1_500

2 gânduri despre “Trup bolnav

  1. Of Doamne , fata draga si curata la suflet! 😦 Prefer sa nu iti stric postul asta asa frumos si cu suflet asa curat , scris , cu comentarii pe tema crestin ortodox si biserici si randuielile lor… Sa fi si tu sanatoasa si ii doresc si eu dirigintei tale , desi nu o cunosc , multa sanatate!

    Apreciază

Lasă un răspuns

