Caut o carte pentru prietena mea, viitoare fosta mea colega de bancă

Mă întreb, bunăoară, dacă nu cumva în ziua când am început să iubesc nu s-a întamplat ceva lângă mine, ceva pe care eu nu l-am văzut sau pe care nu l-am înteles şi prin ignorarea căruia m-am abandonat, fără luciditate, cu totul iresponsabil, întamplărilor. Te trezeşti că ai devenit ceva, aproape fără să-ţi mai aminteşti începuturile acestei transformări. Când cel dintâi prieten al meu s-a însurat, am rămas o noapte întreagă de vorbă cu el, încercând să aflu ce s-a întamplat, cum a ajuns aici, ce norme sau ce pasiuni l-au hotărât la acest pas. N-am inteles aproape nimic, îţi mărturisesc…

„Nuntă în cer” de Mircea Eliade

Lasă un răspuns

