N-am să uit niciodată ultimul meu examen din anul I, semestrul I, examen oral, sâmbăta, cu proful meu preferal-decanul.

Examenul s-a desfăşurat de la 8 dimineața, la 23:30(fără glumă). Eu am venit de la 14:30 şi de abia la ora 20 am intrat, apoi am ieşit de la examen la ora 23. Prietenul meu mi-a adus încărcătorul şi mâncare. Timp de atâtea ore, suferința apropie oamenii, aşa că am cunoscut şi alți colegi din grupă. Doar stând câteva ore pe culoar, puteai învăța mai mult decat am învățat eu în două zile. Pe culoar, erau cercuri de studenți care mâncau chipsuri şi puneau tot felul de întrebari colegilor cu note mai mari, bineînteles eu eram printre colegii aceia, adică puneam întrebări. Am mers să cumpăr nişte dulciuri şi strigam cu o colega de-a mea pe langa geamul de la sala de examen, pe o colega care era acolo: Siiiilviiiaaaaaa

Examenul a fost la literatură comparată, am avut bilețel atât la proful de curs, cât şi la proful de seminar.

Am tras nişte bilețele oarecum ghinioniste, la prima vedere. „Cum interpreteaza Noul Testament, Tora?”, şi la seminar era ceva despre conflictul dintre poeții din „Broaştele”.

La primul bilețel, m-am crezut pierdută, dar am avut noroc. Discutia dintre mine şi decan a fost ceva de genul:

-Spune-mi cum interpreteaza Noul Testament, Tora?
-Păi, nu prea ştiu.
-Atunci, spune-mi cum le-ai analizat tu.
-Tora este Biblia evreilor.
-Corect.

Este absolut surprins că cineva a reținut ceva din ce a spus el curs. Desigur, nu reținusem eu. Apoi, am început să-i spun nişte chestii absolut inutile despre Noul Testament, iar după, a început să-mi pună nişte întrebări cu răspuns străin de mine. Am ştiut doar o chestie şi mi-era absolut groază de vorba „ne vedem în toamnă”, apoi, în modul cel mai fragil şi sincer, i-am spus:

-Mi s-a blocat creierul.

Izbucneşte în râs.

-Cum ți s-a blocat creierul?
-Nu ştiu, mi s-a blocat creierul. Îmi vin în cap numai poezii şi cântecele despre Gradina Ghetsimani.
-Hahahaha-nu se mai putea opri din râs şi toată clasa se uită la noi uimită şi curioasă.
-Şi acum ce o sa te faci? imi spune.
-Păi, nu ştiu, pentru că va trebui să raspund şi la seminar.
-Hahaha-râde mai puternic, chiar se şterge la ochi de lacrimi.

Eu mă uitam la el speriată, apoi se calmează, ia stiloul în mână, şi-mi zice:
-Carmen, nu?
-Da…

Credeam ca o să mă pice, eram îngrozită, apoi aud: 7. Iupiiiii

-Va mulțumesc! mă ridic şi mă duc din nou în bancă. Încă râdea şi toată lumea a început să mă întrebe de ce râdea aşa.

După chestia asta, m-am simțit minunat. M-am bucurat mult că l-am făcut să râdă, chiar dacă m-am cam umilit, parcă avea nevoie de râsul ăsta, parcă după râsul ăsta a fost mai vesel, ne-a dat apa şi fructe.

Chiar dacă la seminar trebuia să ne asculte alt prof, se pare că proful acela ne întreba prea multe chestii pe lângă subiectul din bilețel şi se anunța o noapte albă în facultate. Decanul, a preluat cateva persoane care urmau la seminar, printre care şi pe mine. Mi-era teamă să vorbesc din nou cu el, după întamplarea precedentă. Nu voiam nici la profu de seminar care ne purica, dar nici la decan.

Ajung din nou pe scaunul din fața lui şi-mi spune:

-We met again. Apoi ridică din sprâncene aşa comic.
-Yep.
-Ți-ai revenit? Ți-a revenit creierul? Rade.
-Cred că da. Apoi las capul în jos şi încep să-i spun despre subiectul din bilețelul meu.

Am ştiut multe, chiar mi-a fost de folos pană la urmă toceala cursului lui. Aproape totul am ştiut, mi-a scris cu cerneală neagră nota 9. Iubesc scrisul cu stiloul.

Mă asez înapoi în bancă, o asteptam şi pe colega mea care a urmat după mine.

-Cei care au terminat cu examenul, ar trebui să nu mai stea în clasă ca să mai eliberăm pe aici. Ai auzit, Carmen?
-Da, dar o aştept pe ea. (Şi mă ridic în picioare)
-Cum? Du-te acasă, Carmen!
-O aştept pe colega cu, care vorbiți acum, dar plec.
-Aaaa, atunci rămâi.

Şi cam aşa a fost totul. Afară plouase rău. Am fost cu prietenul meu să mâncăm, apoi am fost la niste amici. Am ajuns destul de târziu în cămin şi a doua zi am băut şampanie.

Lasă un răspuns

